بیمار خاموش و پرهیز از زیاده‌گویی

چاپ دوم نشر سنگ به‌زودی منتشر می‌شود

۱,۵۴۲

«بیمار خاموش» داستان زنی است به نام «آلیسیا» که همسرش را بدون هیچ توضیحی به قتل می‌رساند و بعد از آن در سکوت مطلق فرو می‌رود. بعد از آن، روان‌شناسی تلاش می‌کند تا علت این اتفاق را پیدا کند و آلیسیا را به حرف زدن وادارد. رمان را روان‌شناس تعریف می‌کند، اما لابه‌لای روایت او، دفترچه‌ی خاطرات آلیسیا را نیز به‌مرور می‌خوانیم و آرام آرام پای مرد دیگری به داستان باز می‌شود. مردی که رازهای تکان‌دهنده‌ای با خود دارد…

بیمار خاموش موفق‌ترین رمان تریلر (دلهره‌آور و هیجان‌انگیز) در سال گذشته بود. این رمان توانست جایزه‌ی نخست گودریدز را دریافت کند. همین طور به عنوان کتاب سال آمریکا در رشته‌ی تریلر نیز انتخاب شد. رمانی که وقتی شروع به خواندنش می‌کنید، شما را تا انتها با خود می‌برد و در پایان، با یک غافلگیری بزرگ، برای مدت‌ها در ذهن‌تان ادامه می‌یابد.

بیمار خاموش در روزهای کرونایی، پرفروش‌ترین کتاب نشر سنگ بود. این رمان در نمایشگاه کتاب یزد و در ایام نوروز نیز توانست رتبه‌ی نخست فروش را از آن خود کند. اما چرا این رمان توانسته است تا این اندازه برای مخاطبان در سراسر دنیا جذاب باشد؟ پاسخ را احتمالا باید در جذابیت قصه‌گویی و پرهیز از اطناب جست‌وجو کرد. مایکلیدیس که فیلمنامه‌نویسی خوانده است می‌داند که توصیفات زیاد و پرگویی برای خواننده‌ی امروز جذاب نیست و باعث می‌شود حوصله‌اش سر برود. درنتیجه کتاب خیلی زود سر اصل مطلب می‌رود و از همان اولین صفحات داستانش را شروع می‌کند. این نکته تا انتهای داستان رعایت شده است و خواننده در هیچ کجای داستان، خسته نمی‌شود.

تکه‌ای از کتاب:
لطفا این را بدان که آدم‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و بی‌احساس. سر به هوا و نامهربان می‌شوند. آن‌ها سعی می‌کنند خودشان را مهربان نشان دهند تا در عشق پیروز باشند. این یک داستان قدیمی است.

نسخه‌ی الکترونیک و نسخه‌ی صوتی بیمار خاموش نیز در کتابراه و طاقچه در دسترس است.

نویسنده‌ی کتاب #الکس_مایکلیدیس مدتی پیش یک پیام ویدیویی اختصاصی برای نشر سنگ و خوانندگان ایرانی کتابش ارسال کرد که می‌توانید در صفحه‌ی اینستاگرام ما اینجا ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تشکر، ‎دیدگاه شما پس از تأیید، منتشر می‌شود.

نوزده − چهار =